​​​​Het motorloze zeilvrachtschip Tres Hombres is onderdeel van Sail 2015.
Na een succesvolle trans-Atlantische reis en een aansluitende naar Denemarken is het ruim weer leeg
​ en klaar voor een nieuw lading​.

Na de Sail manifestatie wordt het vlaggenschip van de Fairtransport organisatie weer klaargemaakt voor de zevende opeenvolgende reis naar het Caribisch gebied.

De Tres Hombres zal vanaf woensdag 19 tot en met zondag 23 augustus afgemeerd liggen tegenover het Zaantheater, Nicolaasstraat 3 in Zaandam, op loopafstand van het station.

De Zaanstreek viert in 2015 het feestjaar Stad aan de Zaan, waarvan een aantal evenementen samengaan met het Amsterdamse Sail 2015. De aanwezigheid van de Tres Hombres is er één van.

Op woensdag 19 augustus vertrekt de Tres Hombres rond 12.00 uur vanuit IJmuiden om deel te nemen aan de Sail-in parade over het Noordzeekanaal. De officiële opening zal om 20.30 uur plaatsvinden. Daaraan voorafgaand kan het publiek tussen 14.00 en 17.00 uur het schip in Zaandam bezichtigen.

​Op donderdag 20 augustus is er open schip van 14.00 tot 17.00 uur en van 18.00 tot 21.00 uur.

​Vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 augustus is de Tres Hombres voor het publiek toegankelijk van 10.00 tot 13.00 uur en van 14.00 tot 17.00 uur.Kapitein en één van de drie grondleggers van Fairtransport hombre Andreas Lackner en zijn bemanning zullen bezoekers rondleiden en hen vertellen over de achtergronden van dit unieke project, dat schoon transport van duurzame producten beoogt.Een aantal van deze producten kan ter plekke aangeschaft worden, zoals de Tres Hombres repen van de Amsterdamse Chocolatemakers, gedroogd zeewier van de Engelse Cornish Seawe​ed Company, thee van de Azoren en Caribische cacaoboter van de Grenada Chocolate Company. Ook is er een gelimiteerd aantal Tres Hombres t-shirts te verkrijgen.

Voor geïnteresseerden is er informatie beschikbaar om als trainee mee te zeilen en over het vervoer van vracht met de Tres Hombres of met één van de andere schepen die onder de Fairtransport vlag varen.

Op de website www.fairtransport.eu  ​en www.fairtransport-foundation.com ​staan alle mogelijkheden uitgebreid vermeld en is informatie te vinden over verleden, heden en toekomst van Fairtransport B.V. Shipping and Trading.

Fairtransport BV  Shipping & Tra

ding
Willemsoord 73
1781 AS Den Helder
Phone +31 (0)223 683 516
www.fairtransport.nl

Sustainable transport over sea. Tres Hombres, Nordlys, Ecoliner, Clippership, Noah, Fairtransport, Fairtrade, Logbook, shipping news.